تلگرامپ

ساخت وبلاگ
یک لابی جذاب و برازنده می‌تواند دید اشخاص را نسبت به خانه، هتل یا اداره شما تغییر دهد. دیدن چند ایده برای طراحی لابی می‌تواند مشکل گشای کار شما باشد، حتی اگر لابی کوچکی داشته باشید.
ایده برای طراحی لابی
ستاره | سرویس دکوراسیون - باید اعتراف کرد که هیچ فرمول فوق العاده‌ای برای دکوراسیون اتاق وجود ندارد. با این حال، در اینجا چند ایده را برای بخشیدن ظاهر و احساسی مطلوب به لابی خود مطالعه خواهید کرد. اما می‌دانیم که نورپردازی مناسب؛ فضای آویزان کردن کت‌ها، کیسه‌ها و ژاکت ها؛ کلید نگهدار و چند عنصر دکوراسیون بهترین ظاهر و احساس را در لابی شما ایجاد می‌کنند. اگر ایده‌ای در ذهن ندارید شانس آورده اید، چون می‌خواهیم ۱۵ ایده برای طراحی لابی در اختیار شما قرار دهیم.


۱. ایجاد اولین نگاه
 

ایده برای طراحی لابی
کار را از راهرو بزرگ منزل شروع کنید. اگر راهرو بزرگ منزل شما جذاب باشد، اولین نگاه هر شخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس چند عنصر تزئینی را روی دیوار لابی قرار دهید تا ظاهری فوق العاده به آن بخشد. در صورتی که نسبت به عنصر مورد استفاده اطمینان ندارید، می‌توانید از آینه و نورپردازی استفاده کنید.


۲. نحوه قرارگیری عناصر
 

ایده برای طراحی لابی
جای قرار دادن عناصر مختلف حائز اهمیت است! یک ایده برای طراحی لابی این است که قبل از اضافه کردن هر عنصر جدید درباره مکان قرارگیری آن‌ها فکر کنید. برای مثال، اگر وسیله‌ای را در کنار راه پله قرار دهید، ممکن است رفت و آمد را مختل سازید. بنابراین، درباره مکان هر یک از عناصر فکر کرده و طرح آن را تعیین کنید.


۳. رنگ سفید
 

ایده برای طراحی لابی
یک ایده برای طراحی لابی استفاده از رنگ سفید برای ایجاد حس آرامش و متانت است. با استفاده از این روش ظاهری پاکیزه، تمیز و محیطی باز را خلق می‌کنید. در صورتی که فکر می‌کنید که رنگ سفید لابی را بی روح می‌کند، می‌توانید از رنگ شکلاتی برای ایجاد کنتراست استفاده کنید.


۴. از اشباع پرهیز کنید
 

ایده برای طراحی لابی
اگر لابی شما کوچک است باید مراقب باشید که اتاق به هم ریخته به نظر نیاید. لابی را ساده نگه دارید و از عناصری استفاده کنید که به آن شخصیت می‌دهند. در کل، از قرار دادن وسایل بیش از حد در لابی خودداری کنید.


۵. تصاویر منحصر به فرد نیازمند توجه هستند
 

ایده برای طراحی لابی
اکثر منازل چند سطحی (دوبلکس یا بیشتر) راه پله‌ها را در نزدیکی ورودی قرار می‌دهند. این همان فضای خلاقیت و خلق ایده برای طراحی لابی شماست. در این فضا می‌توانید از یک باغچه مصنوعی، میز آرایش یا حتی آبنما استفاده کنید و ظاهری جذاب به آن بدهید.


۶. شما تنها به چند قفسه نیاز دارید
 

ایده برای طراحی لابی
ساخت یک لابی شیک و مدرن کار سختی نیست. از این طرح برای ایجاد ظاهری پاکیزه و برازنده استفاده کنید.


۷. از گیاهان خانگی برای زیباسازی استفاده کنید
 

ایده برای طراحی لابی
هیچ مکانی برای گیاهان خانگی از لابی بهتر نیست. پس چند گیاه را در گلدان‌های بزرگی قرار دهید. به این صورت زیبایی، برازندگی و احساس آرامش لابی خود را افزایش داده اید.

بیشتر بدانید: ایده هایی برای کاشی کاری مدرن

۸. کف لابی را جلا دهید
 

ایده برای طراحی لابی
به یاد داشته باشید که کف سازی لابی می‌تواند برازندگی مورد نیاز این فضا از خانه را تأمین کند. کف سازی می‌تواند یک لابی کسل کننده را به اتاقی برازنده تغییر دهد. یک ایده برای طراحی لابی عبارت است از استفاده از کاشی‌های رنگارنگ برای ایجاد کفی جذاب تر. می‌توانید چند کاشی با رنگ متفاوت را در وسط لابی قرار دهید و ظاهری جذاب‌تر ایجاد کنید.


۹. گل‌های مورد علاقه خود را داخل بیاورید
 

ایده برای طراحی لابی
همیشه امکان تزئین لابی با استفاده از لوازم تزئینی وجود ندارد. محدودیت فضا و بودجه می‌تواند برنامه شما را مختل سازد. اگر لابی شما بسیار کوچک است، نگران نباشید. می‌توانید با استفاده از چند نوع گل آن را به یک ورودی جذاب تبدیل کنید. به این صورت ظاهری سوررئال و برازنده را به ورودی منزل خود می‌دهید.


۱۰. در لابی یک کت نگهدار نصب کنید
 

ایده برای طراحی لابی
اگر شخصی دقیق هستید و دوست دارید هر چیزی در جای خود باشد، مناسب‌ترین ایده برای طراحی لابی تخصیص فضایی مناسب برای آویزان کردن کت‌ هاست. به این ترتیب هم ظاهر لابی خود را آراسته کرده اید و هم از به هم ریختگی جلوگیری کرده اید.


۱۱. برای لابی خود از صندلی‌های ایده آل استفاده کنید
 

ایده برای طراحی لابی
در صورتی که فضای کافی را دارید، یک صندلی را در لابی قرار دهید. اما باید چه نوع صندلی را انتخاب کنید؟ اولویت شما کدام یک است، صندلی دراز، کوچک یا هر نوع دیگری؟ آن را در ورودی منزل خود قرار دهید تا حسادت همسایه‌ها نسبت به لابی شما برانگیخته شود.


۱۲. سپس، نوبت میز است
 

ایده برای طراحی لابی
یک مدل میز کنسول کشیده برای لابی خود انتخاب کنید. این میز نه تنهای مکان قرار دادن لوازم کوچک است، بلکه ظاهر ورودی منزل را زیبا می‌سازد. شما می‌توانید گزینه مورد علاقه را در میان هزاران طراحی مختلف انتخاب کنید.


۱۳. آینه‌ها، عکس‌ها و دیگر لوازم تزئینی‌
 

ایده برای طراحی لابی
می‌توانید از آینه ها، تصاویر دیجیتال و دیگر عناصر تزئینی دیگر به عنوان یک ایده برای طراحی لابی استفاده کنید.


۱۴. به رنگ آمیزی توجه کنید
 

ایده برای طراحی لابی
با رنگ‌ها بازی کنید و ظاهری جذاب به لابی بدهید. رنگ مناسب می‌تواند حتی کسل کننده‌ترین لابی‌ها را سرزنده نشان دهد.


۱۵. یک میز مدرن در ورودی قرار دهید
 

ایده برای طراحی لابی
یک میز متصل به دیوار در ورودی می‌تواند ظاهری پیچیده را به لابی هدیه دهد. میز پایه‌ای ندارد، بنابراین تمیز نگهداشتن مکان ساده‌تر است. تمام موارد مزبور لابی شما شیک و مدرن می‌سازند.

لابی مسئول ایجاد اولین احساس در هنگام ورود به یک منزل، اداره، هتل و ... است. آخرین فضایی که قبل از ترک مکان هم با آن مواجه می‌شوید، لابی است. به همین دلیل لازم است اهمیت فراوانی به طراحی لابی بدهید. با این حال بسیاری اوقات طراحی لابی نادیده گرفته می‌شود. علت آن نیز عبارت است از اینکه طراحی این قسمت چنانکه به نظر می‌رسد، ساده نیست. در اینجا به چند مورد کلی برای طراحی لابی اشاره می‌کنیم.


چند نکته مهم در طراحی لابی

طراحی چند جنبه مختلف دارد که مهمترین آن‌ها در طراحی لابی به عبارت زیر هستند:
  • مبلمان: در مکان‌هایی مانند (برای مثال) هتل، لابی معمولاً نقش فضای انتظار را نیز به عهده دارد؛ بنابراین جذابیت و احساس راحتی در این فضا حائز اهمیت است و باید مبلمان را مطابق این نیاز انتخاب کنید. لازم است در هنگام انتخاب صندلی، کاناپه و نیمکت ضمن توجه به ایده طراحی خود، راحتی مبلمان را نیز در نظر داشته باشید. می‌توانید میز‌های پیش دستی و عسلی‌ها را نیز در فضای لابی قرار دهید. کلیت تنظیمات لابی می‌تواند مانند ساختار اتاق نشیمن باشد.
  • رنگ‌ها: رنگ (هایی) که برای دیوار‌های لابی انتخاب می‌کنید می‌تواند فضا را زیبا یا نامطلوب سازد. از آنجایی که لابی مکان ورود مهمانان شماست، بهتر است رنگ‌ها گرم و صمیمی باشند.
  • نورپردازی: نورپردازی لابی باید ترکیبی از انواع لوازم تزئینی باشند. می‌توانید از لامپ‌های رومیزی نیز استفاده کنید. لازم است نورپردازی تمام ناحیه‌های مختلف لابی را پوشش دهد.
  • معماری: به معماری فضا توجه کافی را داشته باشید. شما باید لوازم تزئینی خود را مطابق با معماری لابی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ سبک پرطرفدار طراحی داخلی منزل

کلام آخر

شما چه ایده‌های دیگری برای طراحی لابی سراغ دارید؟ نظرات خود را در انتهای این صفحه در قسمت "ارسال نظر" با ما به اشتراک بگذارید.

 
تلگرامپ...
ما را در سایت تلگرامپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا telegrammm بازدید : 204 تاريخ : ساعت:

انسان ها نیاز به زندگی در فضایی دارند که از آن لذت می‌برند. دستیابی به یک دکوراسیون داخلی مطلوب بسیار ساده و در دسترس است. فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید!

ستاره | سرویس دکوراسیون - گاهی با انجام و دقت روی موضوعات کوچکی می‌توانید دکوراسیونی زیبا و منحصر بفرد برای خانه خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید با ایده‌های ما آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.
 

ایده هایی برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی خانه

۱. آشپزخانه‌‌ای تیره: ترکیبی سازگار از سفید و سیاه
 

آشپزخانه- دکوراسیون منزل- میز ناهارخوری- ترکیب رنگ ها

۲. اتاق خواب کودک: نقشه جهان به عنوان قاب عکس روی دیوار

بهتر است اتاق کودک روشن و با ترکیبی از رنگ‌های شاد باشد. استفاده از وسایل آموزشی مانند نقشه جغرافیایی، میز تحریر و صندلی و چراغ مطالعه، انگیزه یادگیری را در وجود فرزند شما تقویت می‌کند.
 

اتاق خواب کودک- میز تحریر- نقشه جغرافیایی- آموز کودکان

۳. اتاق خواب هنری

اگر اهل هنر هستید، استفاده از نقاشی‌های دیواری و تجهیزات ساده و کلاسیک در اتاق خواب شما می‌تواند جذاب و آرام‌بخش باشد.
 

دکوراسیون- اتاق خواب- چیدمان منزل- نقاشی دیواری- آرامش

۴. اتاقی با کاربردهای چندگانه

اگر شما در خانه‌ای زندگی می‌کنید که فضای آن کوچک است، می‌توانید با یک طراحی ساده همه آن چیز را که نیاز دارید در خانه خود بگنجانید.
 

خانه های کوچک- دکوراسیون- چیدمان بهینه

۵. یک میز کشویی زرد رنگ در اتاق نشیمن، نظر شما چیست؟
 

ترکیب رنگ ها- چیدمان اتاق پذیرایی


۶. استفاده از پارکت در خانه

ترکیب میز و صندلی سفید با پارکت یک ایده و طرح به روز است. شما می‌توانید از این ایده استفاده کنید و نتیجه مثبت آنرا در روحیه خود تجربه کنید.
 

پارکت- میز و صندلی سفید- دکوراسیون- ترکیب رنگ ها


۷. ترکیب خلاقانه رنگ‌ها در اتاق خواب

ترکیب رنگ بنفش روشن بر روی دیوارها و آبی روشن روی تختخواب با یکدیگر سازگار و جذاب است. تابش نور به داخل اتاق و رفلکس آن بر روی دیوارها فضای رومانتیکی را به هنگام بر خواستن از خواب ایجاد می‌کند.
 

اتاق خواب- چیدمان- دکوراسیون- ترکیب خلاقانه رنگ ها


۸. صندلی‌های چوبی با حال و هوای قدیمی

استفاده از تجهیزات و صندلی‌های قدیمی در زندگی مدرن جذابیت خاصی ایجاد می‌کند که باعث شده است بیشتر انسان‌ها خواهان تجربه فضای قدیمی در زندگی مدرن امروزی باشند. به احتمال زیاد شما هم مایل به این تجربه خواهید بود! دقت کنید اگر نور در فضای خانه شما زیاد و به اندازه کافی است، از تجهیزات روشن در چیدمان خانه استفاده نکنید.
 

چیدمان- دکوراسیون- صندلی چوبی- رفلکس نور

۹. خوابی سالم

تقریبا یک سوم زندگی ما در خواب سپری می‌شود. بدون آرامش و استراحت طبیعی یک زندگی سالم و فعال میسر نیست. پس به اتاق خواب خود توجه زیادی داشته باشید.
 

اتاق خواب- سلامت- چیدمان- دکوراسیون- استراحت کافی
 
 
تلگرامپ...
ما را در سایت تلگرامپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا telegrammm بازدید : 187 تاريخ : ساعت:

می‌دانید فنگ شویی چیست؟ فنگ شویی متد دکوراسیون داخلی است که از کشور چین الهام گرفته شده است. این تکنیک از عناصر طبیعی و ویژگی‌های آنها استفاده می‌کند تا انرژی و حس مثبت را در فضا به حداکثر برساند.
فنگ شویی چیست؟
 
ستاره | سرویس دکوراسیون - فنگ شویی هزاران سال است که نزد چینی‌ها رواج دارد. با این حال امروزه در فرهنگ غربی شناخته شده و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. با اینکه بسیاری از متد‌های دکوراسیونی که از آسیا الهام گرفته شده‌اند برچست «فنگ شویی» دارند، لزوما درست نیست. به عبارت دیگر، تنها به این دلیل که چیزی از چین آمده باشد به فنگ شویی مربوط نمی‌شود. پس فنگ شویی چیست؟ در این مقاله در مورد این که فنگ شویی چه هست و چه نیست بحث و گفتگو خواهیم کرد. اما بیش از آن، ما به این می‌پردازیم که چگونه این دستورالعمل دکوراسیون باستانی چینی، می‌تواند به زیبایی و با سازگاری تمام در فضای داخلی مدرن اعمال شود.


فنگ شویی چیست؟

اول از همه باید بدانیم فنگ شویی «Feng shiu» دقیقا چیست؟ «فنگ» به معنای باد، «شویی» نیز به معنای آب است. باد و آب در مقابل هم درنظر گرفته می‌شوند، اما در فرهنگ چین هر دو برای سلامتی خوب و مهم هستند. باد و آب هر دو بخش بزرگی از جهان طبیعی و حیاتی هستند، چرا که زمین موجودی زنده در نظر گرفته می‌شود که با انرژی به نام «جی» پر شده است.
به بیان ساده فنگ شویی (fengshway تلفظ می‌شود) در فرنگ چین، یک سازمان قانون‌مند درنظر گرفته می‌شود که نظم و جهات فضایی را در رابطه با جریان انرژی کنترل می‌کند. اگر بخواهیم جزئی‌تر بگوییم، ما یاد می‌گیریم که فنگ شویی تکنیک‌های دقیق و مشخصی برای به حداکثر رساندن فضا هم در ظاهر و هم در احساس است که جریان انرژی مثبت در آن افزایش یافته است.

از زاویه‌ای دیگر می توان فنگ شویی را علم و هنر توامان تعریف کرد، که بیش از ۳۰۰۰ سال پیش در چین ایجاد شده و امروزه بسیاری از مردم جهان به آن وفادار مانده‌اند. آموزه‌های فنگ شویی در زمینه‌ی تعادل انرژی پیچیده به نظر می‌رسد. اما از نظر هدف بسیار ساده است؛ حصول اطمینان از حس خوشبختی در افرادی که از یک فضا استفاده می‌کنند. البته خوشبختی برای همه و در همه جا تعریفی یکسان ندارد.
 

اصول فنگ شویی چیست؟

برخی خواهان سلامت بیشتر، برخی ثروت، برخی روابط بهتر و ... هستند. این فهرست به اندازه‌ی تک تک افراد ادامه دارد و منحصر به فرد است؛ و این یکی از دلایل پیچیدگی فنگ شویی است. فنگ شویی تمام ویژگی‌ها و شرایط خوشبختی را مورد توجه قرار می‌دهد و قوانینی برای افزایش هر بعد از خوشبختی دارد.

در فنگ شویی ۵ عنصر به عنوان عناصر اصلی در نظر گرفته می‌شوند که عبارتند از:

  1. چوب
  2. آتش
  3. زمین
  4. فلز
  5. آب
هریک از این عناصر با یک رنگ خاص نشان داده می‌شوند که راحت‌ترین و رایج‌ترین روش برای به کارگیری فنگ شویی در خانه  و   دکوراسیون داخلی است.
  • سبز ؛ رنگ عنصر چوب
 
رنگ سبز در فنگ شویی - فنگ شویی چیست؟
 
  • قرمز؛ رنگ عنصر آتش
 
فنگ شویی چیست؟ - رنگ قرمز در فنگ شویی
 
  • قهوه ای؛ رنگ عنصر زمین
 
رنگ قهوه ای در فنگ شویی
 
  • سفید؛ رنگ عنصر فلز
 
فنگ شویی چیست؟ - رنگ سفید در فنگ شویی
 
  • آبی؛ رنگ عنصر آب
 
رنگ آبی در فنگ شویی


هرچند که هرکدام از این عناصر با رنگ خود نمایش داده می‌شوند، اما همه‌ی این مولفه‌ها با هم به صورت پیجیده و الزامی در تعامل هستند. این تعاملات را می‌توان به چرخه‌هایی تقسیم کرد. دو چرخه‌ی اصلی چرخه سازنده و چرخه مخرب هستند.

  • در چرخه‌ی مولد، هر المان از دیگری حمایت می‌کند؛ و این پشتیبانی به صورت یک چرخه ادامه پیدا می‌کند. برای مثال، چوب از عنصر آتش پشتیبانی می‌کند، زمین از عنصر فلز، فلز از آب و آب از چوب. پس این یک چرخه‌ی سازنده و ادامه دار است.
  • در مقابل چرخه‌ی مخرب قرار دارد که در آن هر عنصر دیگری را از بین می‌برد. برای مثال، چوب عنصر زمین را، زمین عنصر آب، آب عنصر آتش، آتش عنصر فلز و فلز عنصر چوب را از بین می‌برد یا تضعیف می‌کند. بوم..! هیچ عنصری دیگر در چرخه‌ی مخرب وجود ندارد. پس به وضوح می‌توان دید که این چرخه بر انرژی جی تاثیر منفی دارد.


دانستن این ۵ عنصر فنگ شویی، و اینکه چگونه یکدیگر را پشتیبانی یا تضعیف می‌کنند کلید استفاده از تکنیک‌های فنگ شویی در فضاهاست؛ و این در فضا‌های مدرن به اندازه‌ی فضا‌های چینی حائز اهمیت است.

در ادامه با مثالی از استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون خانه موضوع را روشن‌تر خواهیم کرد.
 

استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون اتاق خواب

همانطور که همه می‌دانیم، خواب یک عامل حیاتی در وضعیت سلامتی ماست؛ فیزیکی، ذهنی، روحی و احساسی. وقتی به خوبی استراحت کنیم، به نظر می‌رسد زندگی بسیار راحت‌تر و لذت بخش‌تر از زمانی است که در وضعیتی ضعیف نسبت به این نیاز فیزیولوژیکی بسیار مهم قرار داریم. با علم بر این موضوع، فنگ شویی در اتاق خواب برای ایجاد یک حس آرامش بخش حیاتی است.

اول و مهم‌تر از همه، یک اتاق خواب فنگ شویی باید احساس امنیت و ایمنی به انسان انتقال دهد. اغلب، اتاق خواب اصلی را در قسمت جلوی خانه قرار می‌دهند، که به این معناست که در نزدیک‌ترین حالت به خیابان و دنیای بیرون است. بسیاری از ما زمانیکه وارد اتاق خوابمان می‌شویم می‌خواهیم از این دنیای بیرون فرار کنیم. پس موقعیت مکانی اتاق خواب بسیار اهمیت دارد.
 
فنگ شویی چیست؟
 
اگر اتاق خواب خیلی بزرگ است، ممکن است حس تهی بودن را القا کند؛ که مسلما احساسی آرام بخش نیست. اگر شما در چنین وضعیتی قرار دارید، سعی کنید با قرار دادن یک سری اسباب و اثاثیه کمی فضا را کوچکتر کنید.
 
فنگ شویی در اتاق خواب

یک قالیچه یا فرش گرم و نرم در اتاق خواب، در راستای تکنیک‌های فنگ شویی عمل می‌کند. چون به اتاق محیطی آرام‌تر، نجیب‌تر و ساکت‌تر می‌دهد و صبح‌ها گذاشتن پای برهنه بر روی آن احساس بهتری به شما می‌دهد. 
 
فنگ شویی در اتاق خواب

تخت خواب و سایر وسائل بهتر است با کل اتاق در تناسب باشد. یک تخت بزرگ که تمام فضا را اشغال می‌کند اتاق را کوچک نشان می‌دهد. همینطور یک تخت کوچک در یک اتاق بزرگ هم حس حقارت و ناراحتی القا می‌کند.
 
فنگ شویی در اتاق خواب
 
کلام آخر
امیدواریم این اصول و تکنیک‌های فنگ شویی برای شما جذاب و مفید بوده باشند و به شما برای ایجاد فضایی پر انرژی در خانه کمک کند. اگر شما نیز نظر یا تجربه‌ای در این زمینه دارید آن را از طریق بخش "ارسال نظر" در پایین همین صفحه با ما و سایر کاربران ستاره  در میان بگذارید.
 

 

زهرا روشنایی

تلگرامپ...
ما را در سایت تلگرامپ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا telegrammm بازدید : 201 تاريخ : ساعت: